Wanita Alami Masalah Penglihatan Selepas Dijahit Dengan Sudut Bola Matanya

Pada tahun 2021, seorang wanita bernama Cik Zhang dari Weifang, Shandong, China, telah menjalani pembedahan kelopak mata di Klinik Kecantikan Weifang Kuiwen Lirendu untuk membetulkan ketidakserataan di hujung matanya. Malangnya, pembedahan itu tidak berjalan seperti yang diharapkan. Ketika pembedahan dijalankan, Cik Zhang merasakan ketidakselesaan pada bola matanya, namun beliau bertahan sehingga pembedahan selesai.

Selepas pembedahan, beliau terkejut apabila mendapati bahawa bola mata kiri dan sudut matanya telah dijahit bersama. Walaupun doktor yang melakukan pembedahan tersebut pada mulanya menyatakan semuanya dalam keadaan baik, Cik Zhang mula mengalami penglihatan kabur dan sukar menggerakkan matanya. Walaupun beberapa pembedahan susulan dilakukan, masalah tersebut masih berlarutan hingga kini.

"Pada November 2021, saya menjalani pembedahan kelopak mata kerana sudut mata saya tidak sama rata. Doktor mengatakan dia akan membuat sedikit penyesuaian, tetapi ketika dia menjahit, saya rasa tidak selesa pada bola mata," kata Cik Zhang. "Selepas jahitan dibuka, saya perasan ada sambungan seperti benang antara bola mata saya dan sudut mata. Pengarah hospital, Dr. Wang, mengatakan ia bukan masalah besar dan menawarkan pembedahan lain untuk memisahkannya."

Baca Ini :

10 Tempat Terbiar Paling Menakutkan Di Dunia

13 Gambar Penemuan Seekor Anjing Menyeramkan

Cendawan Paling Pelik Di Dunia Wow (10 Gambar)

Malangnya, pembedahan susulan itu juga gagal. Mata kiri Cik Zhang menjadi radang, dan seminggu selepas pembedahan, bola matanya sekali lagi bersatu dengan sudut mata. Penglihatan di mata kirinya kabur, dan dia hanya boleh menggerakkan matanya ke tepi dengan menggerakkan kepalanya. Kini, beliau berharap untuk menjalani pembedahan pembetulan di sebuah hospital di Shanghai, namun tidak mempunyai wang yang mencukupi. Keadaan ini telah menyebabkan beliau jatuh ke dalam kemurungan.

Cik Zhang telah membayar 30,000 yuan (sekitar RM19,500) untuk pembedahan tersebut dan telah meminta wang itu dikembalikan selepas pembedahan yang gagal. Namun, doktor yang melakukan pembedahan itu menolak dan hanya menawarkan 10,000 yuan, sambil memberi jaminan bahawa masalah itu adalah kecil dan boleh diperbaiki dengan pembedahan lain di klinik tersebut. Cik Zhang tampil menceritakan kisahnya supaya orang lain tidak melakukan kesilapan yang sama.

"Saya meminta 30,000 yuan kembali, tetapi dia kata itu terlalu banyak. Dia hanya menawarkan 10,000 yuan, yang tidak cukup untuk menampung kos perjalanan saya ke Shanghai. Selain itu, dia sering menangguhkan pembayaran, dan kini sudah dua tahun," kata Cik Zhang.

Pembedahan kelopak mata adalah prosedur kosmetik yang sangat popular di China, tetapi boleh mendatangkan kesan yang buruk apabila dilakukan dengan tidak betul. Lima tahun lalu, seorang wanita di China tidak dapat menutup matanya sepenuhnya selepas mengalami pembedahan kelopak mata yang gagal.

Sumber


Post a Comment

Terima Kasih atas comment anda

Previous Post Next Post