Lelaki 57 Tahun Disengat 240 EkorTebuan

Seorang lelaki berusia 57 tahun, Andrew Powell, terpaksa dikejarkan ke hospital dan diberikan morfin untuk menahan kesakitan selepas disengat oleh 240 ekor tebuan. Kejadian berlaku pada 18 Ogos di rumah keluarganya di Brecon, Wales, ketika Powell keluar untuk memeriksa ladang seperti biasa. Tanpa disangka, sekumpulan besar tebuan tiba-tiba menyerang beliau.

Powell mengesyaki sarang tebuan tersebut telah diganggu oleh seseorang, mungkin petani lain, kerana tebuan-tebuan itu menyerang beliau dengan ganas. Powell cuba melarikan diri ke rumahnya, namun tebuan-tebuan tersebut tetap mengejar dan menyerang isterinya juga. Keseluruhan badannya terkena lebih 240 sengatan, menyebabkan beliau mengalami kesakitan yang amat teruk dan memerlukan rawatan segera.

"Saya cuba berlari secepat mungkin ke rumah, tetapi dalam masa beberapa saat sahaja, mereka sudah memenuhi badan saya. Saya dapat merasakan mereka menyelinap ke dalam seluar saya. Mereka berada di mana-mana," kata Powell.

Baca Ini :

Ikan Terbesar Di Dunia Yang Pernah Ditangkap (15 Gambar)

Gambar Tak Bernasib Baik (15 Gambar)

Ular Paling Berbisa No. 1 Di Dunia (10 Gambar)

Seorang jiran berjaya membantu beliau dan menghantarnya ke Hospital Peringatan Brecon War. Di sana, beliau diberi morfin untuk mengurangkan kesakitan dan adrenalin untuk mengatasi tindak balas alahan. Doktor memberitahu bahawa beliau mungkin tidak akan selamat jika tiba lima minit lebih lambat ke hospital.

Lebih seminggu selepas kejadian, Powell masih mengalami kesakitan akibat sengatan tersebut, namun beliau kini mampu bertahan tanpa ubat. Beliau juga mengaku takut untuk keluar rumah kerana bimbang diserang semula.

"Kesakitannya masih teruk," katanya."Setiap hari, saya menemui lebih banyak sengatan. Saya mempunyai 50 sengatan di sebelah punggung yang saya tidak sedar kerana terlalu fokus pada dada dan belakang saya. Ada 20 di belakang kepala, 20 di leher, dan isteri saya mengira lebih daripada 80 di setiap lengan."

Sumber

Post a Comment

Terima Kasih atas comment anda

Previous Post Next Post