Rekod Dunia : Pesta Piza Terbesar Di Atas Kapal Persiaran

Pada tahun 2024, Princess Cruises yang berpusat di Santa Clarita, California, berjaya mencipta rekod dunia Guinness untuk kali kedua dengan menganjurkan pesta piza terbesar di atas kapal persiaran mereka. Acara ini melibatkan lebih daripada 11,445 orang tetamu di 16 buah kapal persiaran Princess Cruises yang berada di Alaska, Eropah dan Caribbean, dengan jumlah lebih daripada 60,000 keping piza yang telah dimakan!

Rekod dunia ini dicapai sebagai sebahagian daripada usaha Princess Cruises untuk mempromosikan kerjasama mereka dengan juara piza dunia sebanyak 13 kali, Chef Tony Gemignani. Chef Tony bukan sahaja membantu dalam penyediaan piza untuk acara ini, malah beliau juga telah mencipta dua jenis piza eksklusif untuk Princess Cruises yang mengandungi bahan-bahan seperti sosej Soppressata, madu pedas, pesto agave, dan keju kambing.

John Padgett, Presiden Princess Cruises, berkata mereka sangat teruja untuk mencipta rekod dunia ini sambil mengumumkan kerjasama mereka dengan Chef Tony. "Princess sentiasa berusaha untuk memberikan yang terbaik kepada tetamu kami," katanya. "Tiada cara yang lebih baik untuk mengumumkan kerjasama kami dengan Chef Tony yang legenda ini selain daripada mencipta rekod dunia Guinness untuk Pesta Piza Terbesar."

Chef Tony juga menyatakan kegembiraannya dapat mencipta rekod dunia bersama Princess Cruises. "Memecahkan rekod dunia bersama adalah cara yang sempurna untuk meraikan kerjasama kami," katanya.

Baca Ini :

Gambar Kek Hari Jadi Paling Cantik Di Dunia (13 Gambar)

Kapal Terbang Paling Besar Di Dunia (18 Gambar)

Cicak Apa Paling Bahaya

Princess Cruises juga memegang rekod dunia Guinness pada tahun 2020 untuk majlis pembaharuan ikrar perkahwinan terbesar, yang melibatkan lebih daripada 1,443 pasangan di atas tiga buah kapal.

Sejak bermula pada tahun 1965 dengan kapal persiaran pertama ke Mexico, Princess Cruises kini membawa dua juta penumpang setiap tahun ke pelbagai destinasi. Dengan 16 kapal persiaran dalam armada mereka, Princess Cruises menawarkan perjalanan ke lebih daripada 330 pelabuhan dengan tempoh perjalanan antara tiga hingga 111 hari.

Sumber


Post a Comment

Terima Kasih atas comment anda

Previous Post Next Post