Pelik Tapi Benar : Perfume Mewah Untuk Anjing

Bayangkan anjing kesayangan anda berjalan di taman dengan bau yang lebih wangi dari kebanyakan orang. Kedengaran pelik, bukan? Namun, itulah yang ditawarkan oleh jenama fesyen terkenal Itali, Dolce & Gabbana dengan pelancaran perfume istimewa untuk anjing, yang diberi nama Fefé.

Fefé bukanlah sembarangan perfume; ia adalah karya olfaktori hasil ciptaan perfumer terkemuka yang akan membuatkan anjing anda berbau seolah-olah bernilai jutaan ringgit! Tetapi, harga untuk 100ml perfume ini juga boleh membuatkan anda terkesima – ia dijual pada harga €99, atau kira-kira RM500.

Fefé hadir dalam botol kaca berwarna hijau berkilat dengan penutup logam merah terang dan dihiasi dengan “tanda kaki” yang disalut emas 24 karat. Dari segi haruman, ia mengandungi nota Ylang yang hangat, sentuhan Musk yang bersih, dan bauan kayu Sandalwood yang berkrim. Menurut Dolce & Gabbana, inspirasi di sebalik produk ini datang daripada kasih sayang pengasasnya, Domenico Dolce, terhadap anjing kesayangannya yang bernama Fefé.

Baca Ini :

Anjing Yang Paling Garang Di Dunia (13 Gambar)

Anjing Berenang Sejauh 220 KM (4 Gambar)

13 Gambar Penemuan Seekor Anjing Menyeramkan

Cara penggunaannya juga menarik: hanya semburkan Fefé pada tangan atau berus, dan gosokkan pada bulu anjing dari bahagian tengah badan hingga ke ekor. Selain memastikan bulu anjing berbau wangi, ia juga memberi mereka saat-saat memanjakan yang beraroma.

Namun, tidak semua orang teruja dengan idea ini. Beberapa pakar haiwan, termasuk dari RSPCA, menyuarakan kebimbangan bahawa walaupun Fefé dikatakan selamat dan bebas alkohol, ia mungkin mengganggu anjing kerana bau yang kuat. Mereka juga mempersoalkan harga tinggi produk ini, terutamanya dalam keadaan ekonomi yang tidak menentu.

Sumber


Post a Comment

Terima Kasih atas comment anda

Previous Post Next Post