Wanita Tua Guna Bom Tangan Sebagai Tukul Selama 20 Tahun Wow

Bayangkan menggunakan sebutir bom tangan sebagai tukul selama dua dekad tanpa menyedari bahayanya. Itulah yang terjadi kepada seorang wanita tua berusia 90 tahun dari China yang secara tidak sengaja menggunakan bom tangan lama untuk memecahkan kacang dan mengetuk paku di rumahnya. Kisah ini benar-benar mengejutkan dan menarik perhatian ramai!

Wanita itu, yang dikenali sebagai Qin, menemui objek logam aneh dengan pemegang kayu semasa bekerja di ladangnya di Xiangyang, wilayah Hubei. Menganggap ia adalah tukul buatan sendiri, dia membawanya pulang dan menggunakannya untuk mengetuk pelbagai objek keras, dari kacang hingga paku logam. Bayangkan, selama 20 tahun, dia tidak pernah sedar bahawa dia sebenarnya menggunakan sebutir bom tangan yang berbahaya!

Baru-baru ini, sekumpulan pekerja yang merobohkan rumah lama Qin menyedari bahawa objek itu adalah sebutir bom tangan. Pihak polis segera dihubungi dan mereka mengesahkan bahawa objek itu adalah bom tangan jenis Type 67. Bom tersebut telah dikeluarkan dengan selamat oleh pasukan khas polis.

Spekulasi mengatakan bahawa bom tangan tersebut mungkin adalah bom latihan yang tidak mengandungi bahan letupan. Namun, pihak polis menafikan teori tersebut dan menyatakan bahawa bom itu telah dimusnahkan dengan betul untuk mengelakkan sebarang kecederaan. Nampaknya, Qin sangat bernasib baik kerana bom tersebut tidak pernah meletup walaupun telah digunakan secara kasar selama bertahun-tahun.

Berita ini telah menjadi tular di China sejak 23 Jun. Ramai netizen terkejut dan kagum dengan nasib baik yang dimiliki oleh Qin. Ada yang berseloroh bahawa bom tangan pun mempunyai prinsip dan tidak akan meletup pada orang tua yang baik hati seperti Qin.

sumber


Post a Comment

Terima Kasih atas comment anda

Previous Post Next Post