Anjing Berbasikal Viral Di Media Sosial (Video)

Poodle menunggang basikal telah menarik banyak perhatian di media sosial kerana kebolehannya yang luar biasa. Xu Laifu, seekor poodle comel dari Jiangsu, China, bukanlah anjing biasa. 

Laifu boleh menunggang basikal hampir sama seperti kanak-kanak berumur tiga atau empat tahun. Video Laifu menunggang basikal di sekitar gelanggang bola keranjang menjadi tular, pertama di China, kemudian di negara-negara Asia yang lain. 

Baru-baru ini, Fuji News Network di Jepun menyiarkan gambar dan video Laifu berbasikal, yang membuat orang ramai terpersona. Menurut saluran tersebut, pemilik Laifu mengambil masa kira-kira setahun untuk melatih poodle ini menunggang basikal, dan nampaknya Laifu sangat menyukainya.

Melihat anjing menunggang basikal bukanlah pemandangan biasa, tetapi itu bukan satu-satunya bakat Laifu. Pemiliknya juga telah mengajarnya menunggang papan selaju, yang hanya memerlukan lima hari untuk dikuasai oleh Laifu.

Bakat hebat Xu Laifu menerima pelbagai reaksi dari orang ramai. Ada yang kagum dengan kehebatannya, tetapi ramai juga yang mengkritik pemiliknya kerana memaksa anjing tersebut belajar sesuatu yang kelihatan tidak semulajadi dan tidak perlu.

sumber

1 Comments

Terima Kasih atas comment anda

  1. kalau dulu2 pegi circus sure ada monyet bawak basikal. binatang ni kena well trained sure pandai je kan.

    ReplyDelete
Previous Post Next Post